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dc.contributor.authorPires, Maria Bernardete Corsinipt_BR
dc.date.accessioned2019-11-06T18:30:47Z-
dc.date.available2019-11-06T18:30:47Z-
dc.date.issued2010-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11690/1230-
dc.description.abstractOver the past few years historians, sociologists and researchers have been working on studies of police violence and crime by analyzing government and society as a machine standards, such as institutions and as administrative agents for the most light from a purely scientific explanation for such phenomena. This dissertation develops the theme: Training at the Academy of Civil Police of Rio Grande do Sul: a Study of Management and the Curriculum. The main objective of this investigation is the comparison of the training curriculum at their level, Clerk of Police, Inspector of Police and Commissioner of Police. Identifying their contents, working hours and operational development in the academic context. Although the tasks are differentiated, one can perceive the curriculum similarity very significant in building the curriculum for the different positions. This study leads us to think of a substantial reformulation for the adequacy of a reality, today more expressed in the documents than on pedagogical praxis and operational.en
dc.language.isopt_BRpt_BR
dc.publisherCentro Universitário La Sallept_BR
dc.rightsOpen Accessen
dc.subjectCivil policeen
dc.subjectEducation of policeen
dc.subjectVocational trainingen
dc.subjectCurriculum Acadepol/RSen
dc.subjectEducaçãopt_BR
dc.subjectPolícia Civilpt_BR
dc.subjectEducação Policialpt_BR
dc.subjectFormação profissionalpt_BR
dc.subjectCurrículo da ACADEPOL/RSpt_BR
dc.titleFormação profissional na academia de polícia civil do RS: um estudo da gestão e do currículopt_BR
dc.typeDissertaçãopt_BR
dc.contributor.advisorEvaldo Luis Paulypt_BR
dc.degree.localCanoas-RSpt_BR
dc.publisher.programPrograma de Pós-Graduação em Educação (PPGEDU)pt_BR
dc.publisher.countryBRpt_BR
dc.description.resumoAo longo dos últimos anos historiadores, sociólogos e pesquisadores tem se debruçado sobre os estudos de polícia, violência e criminalidade, analisando o governo e a sociedade como máquina de normas, como instituições e como agentes administrativos em sua maioria a luz de explicações puramente científicas para tais fenômenos. A presente dissertação de mestrado desenvolve o tema: Formação Profissional na Academia de Polícia Civil do Rio Grande do Sul: um Estudo da Gestão e do Currículo. O objetivo principal desta investigação reside na comparação da formação curricular em seus respectivos níveis, Escrivão de Polícia, Inspetor de Polícia e Delegado de Polícia. Identificando seus conteúdos programáticos, carga horária e desenvolvimento operacional no contexto acadêmico. Embora as atribuições sejam diferenciadas, percebe-se uma similaridade curricular muito significativa na construção da matriz curricular para os distintos cargos. Este estudo nos remete a pensar numa reformulação curricular substancial para a adequação de uma realidade, hoje em dia mais expressa nos documentos do que na práxis pedagógica e operacional.pt_BR
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